Optimalisasi Otak Dalam Pembelajaran Anak Usia Dini

Authors

  • Siti Munawarah Sekolah Tinggi Agama Islam Negeri Bengkalis
  • Tias Mayasita Sekolah Tinggi Agama Islam Negeri Bengkalis
  • Nadia Khusna Sekolah Tinggi Agama Islam Negeri Bengkalis
  • Sakinah Khusna Sekolah Tinggi Agama Islam Negeri Bengkalis

DOI:

https://doi.org/10.56633/jkp.v20i2.932

Keywords:

Learning, Children, Brain Activation

Abstract

Children's learning is an important topic in the world of education. One interesting aspect of children's learning is brain activation. Brain activation in children's learning is an important process that influences how children learn, process information, and develop cognitive skills. Studies on brain activation in children's learning have shown that an adequate learning environment and appropriate stimulation can help optimize brain activation in children. In addition, developments in neuroimaging technology have allowed researchers to see children's brain activity as they learn, providing valuable insight into how the brain reacts to learning stimuli. The author aims to analyze and write a journal with the title "Brain Activity in Early Childhood Learning Dini” using qualitative methods, namely data collection. According to the author, to optimize children's intellectual, physical and mental development, an educator must provide education and stimulation to children by creating a good learning environment

References

Alya, F, Z., Aufi, N, I., & M. Inggit, P. (2023). Peran Guru dalam Pendidikan Islam Perspektif Al-Qur’an dan Hadits. Edu-Riligia: Jurnal Kajian Pendidikan Islam dan Keagamaan, Vol.7(4), 259.

Ahmad Suryawan, A., & Anang Endaryanto, A. (2021). Perkembangan Otak dan Kognitif Anak: Peran Penting Sistem Imun pada Usia Dini. Sari Pediatri, 23(4), 279-284.

Batinah, B., Meiranny, A., & Arisanti, A. Z. (2022). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Interaksi Sosial Pada Anak Usia Dini: Literatur Review. Oksitosin: Jurnal Ilmiah Kebidanan, 9(1), 31-39.

Claproth, R. (2010). Dahsyatnya Bahaya Aktivasi Otak Tengah. Grasindo.

Intishar, I. N. (2023). Pengaruh Perkembangan Otak pada Kemampuan Kognitif dan Perilaku dari Masa Infansi hingga Dewasa: Tinjauan Terkini. Jurnal Sinestesia, 13(2), 1216-1223.

Intishar, I. N. (2023). Pengaruh Perkembangan Otak pada Kemampuan Kognitif dan Perilaku dari Masa Infansi hingga Dewasa: Tinjauan Terkini. Jurnal Sinestesia, 13(2), 1216-1223.

Maharani, P., Siregar, M., Ramadhini, A. A., & Pangesti, F. Z. (2023). Persepsi Guru Tentang Seni Musik Terhadap Perkembangan Otak Anak Usia Dini. Asghar: Journal of Children Studies, 3(1), 1-9.

Mahmud, B. (2019). Urgensi stimulasi kemampuan motorik kasar pada anak usia dini. Didaktika: Jurnal Kependidikan, 12(1), 76-87

Maulidah, E. (2022). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kualitas Lulusan TK Al-Hidayah 72. Childhood Education: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 3(2), 146-158.

NST, E. PERAN GIZI DALAM PERKEMBANGAN OTAK ANAK.

Prima, E. (2019). Perbedaan Biologis dalam Pembelajaran dan Dampak dari Gerakan Fisik pada Otak Anak. Yinyang: Jurnal Studi Islam Gender dan Anak, 14(2), 271-290.

Utami, R., & Idawati, K. (2023). Implementasi Brain Based Learning Dalam Mengasah Multiple Intelligences Di MTs Al-Qur’an La Raiba Hanifida Jombang. Urwatul Wutsqo: Jurnal Studi Kependidikan dan Keislaman, 12(2), 386-402

Published

2025-01-10